U-Boat VIIB

  7b
 
Igen hamar fény derült a VIIA típus több hátrányára (csekély üzemanyag-tartalék, ezáltal rövid hatótávolság). Ennek kiküszöbölésére a VIIB már kiegészítő külső tartállyal 33 tonna üzemanyag-többletet tudott magával vinni, ezáltal 2500 mérfölddel meghosszabbítva a hatótávolságot. A hajótest az A-variánshoz képest 2,1 méterrel volt hosszabb, és a merüléshez beépített tartályok méreteit is megnövelték. Ezen kívül némileg gyorsabb gépeket kapott, mint a VIIA, ezzel is növelve a hajó fürgeségét. Fegyverzete is változott a VIIA-hoz képest, 5 torpedóvető-csövet építettek be, négyet az orrba, egyet pedig a hajófarba. A típus legkomolyabb tervezési hiányossága a levegőztető nyílások elégtelen száma és nem megfelelő elhelyezése volt, amelyet különböző külső levegőztető berendezés (Schnorchel) segítségével igyekeztek pótolni, mérsékelt sikerrel - így a hajó ezen rendszerét a VIIC osztály típusain már jelentősen átalakították. A II. világháború során összesen 24 példány épült a típusból. A VIIB típussal olyan híres parancsnokok harcoltak, mint Kretschmer (U-99), Prien (U-47) és Schepke (U-100). 
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Vízkiszorítás (tonna): 753 (felszínen), 857 (lemerülve), 1040 (harcra készen)

  • Hossz: 66,50 m

  • Szélesség: 6,16 m

  • Merülés: 4,74 m

  • Magasság: 9,50 m
  • Teljesítmény (LE): 3200 (felszínen), 750 (lemerülve)

  • Sebesség (csomó): 17,8 (felszínen), 8,0 (lemerülve)

  • Hatótávolság (mérföld/csomó): 8700/10 (felszínen), 90/4 (lemerülve)

  • Torpedó: 14 db, 4/1 (orr / far-cső)

  • Akna: 26 TMA

  • Fedélzeti ágyú: 88mm/L45

  • Személyzet: 42-46 fő

  • Max merülés: kb. 220 m

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk