Attu kísérő-hordozó

1942-ben Henry J. Kaiser ipari nagyvállalkozót a harci cselekmények következtében elveszett hajók pótlására irányuló teherhajó tömeggyártással bízták meg. Ekkor határoztak úgy, hogy 50 félig elkészült hajótestet kísérő repülőgép-hordozóként fejeznek be. Az így kialakult hajó az Attu (CVE 10) nevet kapta. A Casablanca-osztályhoz tartozó 49 testvérhajóját egyetlen év leforgása alatt építették meg. A Casablanca-osztály hajói egy kilenc bombázóból, kilenc lorpedóvetőből és kilenc vadászgépből álló repülőcsoportot hordoztak. A típusukból ezek voltak az elsők, amelyeket már a gerincfektetésüktől kezdve kísérő repülőgép-hordozónak építettek. A Casablanca-osztály összes egysége, a Guadalcanal és a Kasaan Bay kivételével, amelyek az Atlanti-óceánon tevékenykedtek, a Csendes-óceánon állt szolgálatba. Az Attu-t 1947-ben kereskedelmi használatra alakitották át, majd 1949-ben Baltimore-ban szétbontották.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Vízrebocsátás: 1942

  • Vízkiszorítás: 7880 t (min.) 11 071 t (max.)

  • Méretek: hossz: 156,1 m - szélesség: 32,9 m - merülés: 6,3 m

  • Sebesség: 19 csomó (35,18 km/h)

  • Személyzet: 861 fő

  • Hajtómű: 2 hajócsavar, 2 dugattyús gőzgép - 9000 LE

  • Hatótávolság: 18 360 km

  • Fegyverzet: 1 db 127 mm-es (5 h.) löveg, 16 db 40 mm-es és 12 db 20 mm-es légvédelmi gépágyú + 27 db repülőgép

  • Páncélzat: övpáncél 50 mm, repülőfedélzet páncélvédettség nélküli

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk