SdKfz. 11 gyalogsági jármű
Lánctalpas gyalogsági jármű. Az SdKfz. 11 első változata 1934-ben jelent meg, ám ezt követően számos gyártástechnológiai változtatást hajtottak végre rajta, így tömeggyártása igazán csak 1939-ben vette kezdetét. A típust 1939-ben állították szolgálatba, és első bevetésére 1940 májusában, Franciaország lerohanása során került sor. A típust elsősorban tüzérségi vontatónak szánták, ezért kezdetben a 10,5 cm-es tarackos ütegeknél használták. Az SdKfz. 11 olyan sikeresnek bizonyult, hogy a későbbiekben a nehezebb járművek helyét átvéve számtalan különféle űrméretű löveget vontattak vele, sőt végül sok a Nebelwerfer ütegekhez került, ahol a rakéta-sorozatvetők vontatását oldották meg velük. A típus azon kevés páncélozott harcjármű egyike volt, amelyet a háború egész időtartama alatt gyártottak. Az SdKfz. 11-nek számtalan változata volt.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hossz: 5,46 m
-
Szélesség: 1,85 m
-
Magasság: 1,58 m
-
Súly: 7100 kg
-
Legénység: 9 fő
-
Fegyverzet: nincs
-
Motor: 100 egy 100 LE (74,6 kW) teljesítményű hathengeres benzinmotor
-
Sebesség: 52,5 km/h (úton)
-
Hatótáv: 122 km
-
Páncélzat: 8-14,5 mm