RT Vermilion - шаблон joomla Скрипты
„Egy ember halála tragédia. Millióké statisztika." - Joszif Sztálin

Ford GPA Seep kétéltű terepjáró

A történelem során folytatott háborúkban a tavaknak, fo­lyóknak mindig jelentős szerepük volt, általában a védő­ket segítették, a támadók dolgát megnehezítették. Ezért a hadviselő felek mindig keresték azokat az eszközöket, melyekkel a vízi akadályokat le tudják győzni. Ezek a szerkezetek a technika fejlődésével egyre korszerűbbek, egyre sokoldalúbbak lettek. Az európai háborúban még közvetlenül részt nem vevő Egyesült Államok hadserege 1940-ben kez­dett egy terepjáró személygépkocsi, a később minden terepjáró személygépkocsi szinonimájává vált Jeep kifej­lesztéséhez. A jármű sorozatgyártását később a könnyű terepjáró személygépkocsira kiírt pályázatot megnyerő Willys cég mellett a Ford Motor Company egymással párhuzamosan végezte, fő darabjaik és alkatrészeik egymással azonosak vagy csereszabatosak voltak. Az USA védelmi minisztériuma már 1941 márciusában újabb pályázatot írt ki egy úszni is képes könnyű, terep­járó személygépkocsi, a Seep (seagoing Jeep = vízen­járó Jeep) fejlesztésére/gyártására. 1942 és 1943 között 12 778 darab készült belőle.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Méretek: hosszúság 4,62 m; szélesség 1,62 m; magasság 1,75 m

  • Súly: 1630 kg

  • Személyzet: 1 fő

  • Fegyverzet: az alap változatnál nincs

  • Páncélzat: nincs

  • Hatótáv: 120 km (úton)

  • Motor: egy 60 LE-s négyhengeres, 3+2 sebességes Ford GP

  • Teljesítmény: max. sebessége úton 65 km/ó; vízen 5 km/h

Hirdetés

További cikkek

  • Az M18 „Hellcat” típusú harckocsit, amelyik az egyik leghíresebb amerikai típus volt a második világháborúban, a General Motors konszern egyik részlege a Buick gyártotta 1943-1944-ben. A páncélvadásznak tervezett lánctalpasból összesen
    Bővebben
  •   Kiadó: Gondolat Megjelenés éve: 1971 Oldalszám: 399 oldal Paul Schmidt 1923-ban lépett külügyi szolgálatba. Rövidesen a legközelebbről figyelhette meg a diplomáciai élet eseményeit. A nácik hatalomra jutását követően az
    Bővebben
  • Más néven VK4501(P) egy sikertelen kísérleti harckocsi volt amit a Porsche művek gyártott le Hitler megrendelésére. 1942-ben a tesztek alapján Henschel prototípusa sikeresebbnek bizonyult, így az ő Tigrise kapta meg
    Bővebben
A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Bővebben
 
Fórum

Várjuk a hozzászólásokat a haditechnikával, hadműveletekkel, alakulatokkal, filmekkel és egyéb témákkal kapcsolatban. Ezenfelül szívesen fogadunk minden, az oldallal kapcsolatos véleményt, kiigazítást és ötletet.

Tovább
Impresszum

A www.masodikvh.hu történelmi portál egy civilek által életre hívott, és azóta szerkesztett oldal. A szerkesztők csupán önerőből, saját lelkesedésből próbálnak meg a legjobb tudásukhoz mérten tájékoztatást adni a világháború különféle eseményeiről, eszközeiről

Tovább
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet. Mégis: a múlt eképpen van velünk nap mint nap.

Tovább