BA-10 páncélgépkocsi

ba10

Az 1932-ben gyártani kezdett BA-10 a GAZ-AAA polgári célú teherautó alvázára épült (amelyet megerősítettek, hogy elviselje a jelentős tömegnövekedést). A BA-10 jókora, gyakorlatias kialakítású harcjármű volt, amelynek korszerűtlen megjelenése jól tükrözte a konstrukció I. világháborús eredetét. Tömege ellenére a BA-10 jól bevált a szovjet terepviszonyok és távolságok közepette, főfegyverzete pedig vetekedett a legtöbb harckocsiéval. 1941 júniusát követően a Szovjetuniót lerohanó német csapatok jelentős mennyiségű BA-10-est zsákmányoltak, amelyeket mind a Szovjetunióban, mind pedig a Balkánon partizánvadász feladatokra vetettek be. A jármű nagyszerűen bevált ebben a szerepkörben. Azokat a BA-10-eseket, amelyek szovjet kézben maradtak, 1942 végétől kivonták a frontszolgálatból, majd tornyukat leszerelve páncélozott szállító járműként használták őket.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hosszúság: 4,70 m

  • Szélesség: 2,09 m

  • Magasság: 2,42 m

  • Súly: 7 500 kg

  • Legénység: 4 fő

  • Fegyverzet: 1 db 37 vagy 45 mm-es harckocsiágyú; egy db 7,62 mm-es géppuska

  • Motor: egy 85 LE-s (63kW) teljesítményű 14 hengeres vízhűtéses GAZ-M benzinmotor

  • Sebesség: úton 87 km/h; gázlóképesség 0,60 m; lépcsőmászó képesség 0,38 m; árokáthidaló képesség 0,50 m

  • Hatótávolság: 320 km

  • Páncélzat: 25 mm-ig

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk