SdKfz. 234/2 'Puma' páncélgépkocsi

sdkfz234-2
 
Az SdKfz. 234 eredeti 20 mm-es gépágyúja igazság szerint már 1942-ben sem biztosított kellő tűzerőt páncélozott célok leküzdéséhez, ezért a hadsereg vezetői megrendelték a Sd.Kfz. 234 erősebben felfegyverzett változat, amely hatékonyan felvehette a harcot a nálánál sokkal nehezebb harckocsikkal is. Így született meg a 2. világháború legismertebb és leghatékonyabb német páncélgépkocsija, amely az Sd.Kfz. 234/2-es jelölést kapta. A katonák körében a "Puma" elnevezés terjedt el. Az Sd.Kfz. 234/2-es teljesen zárt lövegtornyát, amelyben egy 50 mm-es KwK 39/1 típusú L/60-as löveg helyeztek el, még a Krupp-cég fejlesztette ki a PzKpfw. II-es harckocsin alapuló "Leopard" felderítő-páncélos számára 1942-ben. A "Leopard"-programot végül törölték, így a számára kifejlesztett lövegtornyot a "Pumák" kapták. A tornyot felszerelték oldalanként 3-3 ködgránátvetővel, valamint egy a főfegyverzettel párhuzamosított géppuskával. Kétség kívül az Sd.Kfz. 234/2-es volt a második világháború legjobb páncélgépkocsija. Mind mozgékonyságban, mind fegyverzetben, mind pedig páncélvédettségben felülmúlta kortársait. 50 mm-es lövegével a szövetségesek legfőbb felderítő páncélgépkocsijának, az M8 Greyhoundnak a páncélzatát 1500-2000 méterről képes volt áttörni. A Puma kifejlesztésének és gyártásának igazából sosem az volt a célja, hogy leváltsák a 20 milliméteres löveg felfegyverzett SdKfz. 234/1-est, sokkal inkább az, hogy kiegészítsék annak képességeit. A "Pumából" összesen 101 példány készült a Büssing-NAG üzemeiben.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Hossz: 6,80 m

  • Szélesség: 2,33 m

  • Magasság: 2,38 m

  • Súly: 11 740 kg

  • Legénység: 4 fő

  • Fegyverzet: egy 20 mm KwK 30 gépágyú; vagy egy 50 mm KwK 39/1 ágyú; egy 7,92 mm párhuzamosított géppuska

  • Motor: egy 220 LE teljesítményű Buessing-NAG GS dízelmotor

  • Sebesség: 80 km/ó (úton)

  • Hatótáv: 900 km

  • Páncélzat: 8-30 mm

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk