A Reichswehr 1927-ben pályázatot hirdetett a hadsereg egy új páncélautó családjának kifejlesztésére. Alapvető követelmény volt többek között, hogy a járműnek megfordulás nélkül is képesnek kell lennie tartósan mindkét irányba haladnia, ami azt jelentette, hogy a jármű mind két végén kialakítottak egy-egy vezető állást. A német páncélautóknak ez a kissé bizarrnak tűnő kialakítása egészen a háború végéig megmaradt. A pályázat eredménye ként többek között született meg az Sd.Kfz. 231-es nehéz páncélgépkocsi típus család. 1943 végén a gyártásukat leállították és megkezdték leváltásukat a nehezebb és sokkal modernebb SdKfz. 234-es típusú 8x8-as páncélautókkal. Ezt követően a járművek nagy részét visszavonták a frontról és kiképző, valamint partizán-vadász alakulatok rendelkezésére bocsátották őket.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hossz: 5,85 m
-
Szélesség: 2,30 m
-
Magasság: 2,34 m
-
Súly: 8310 kg
-
Legénység: 4 fő
-
Fegyverzet: egy 20 mm-es Kw.K. 30 L/55 gépágyú és egy 7.92 mm-es MG 34 géppuska
-
Motor: 180 LE-s nyolchengeres Büssing-NAG L8V-G benzinmotor
-
Sebesség: 100 km/ó
-
Hatótáv: 300 km
-
Páncélzat: 5-15 mm