SdKfz. 221 könnyű páncélgépkocsi

221
 
 
Az 1935-ben szolgálatba állított SdKfz. 221 jelölésű könnyű páncélgépkocsi (leichter Panzerspähwagen) alapjául a már katonai szolgálatban álló Horch 801-es nehéz, négykerék-meghatású személyautó szolgált. A Horch 801-es alvázára egy 5-8 mm-es, különböző szögben összehegesztett páncéllemezekből készült felépítményt erősítettek. A jármű fegyverzete egyetlen géppuskából állt, amelyet egy nyitott tetejű toronyban helyeztek el a jármű tetején. A torony nyitott tetejét a későbbi modelleknél dróthálóval fedték le, hogy megvédjék a személyzetet a gránátoktól és a repeszektől. Néhány későbbi SdKfz. 221-est 7,92 mm-es PzB39-es könnyű páncéltörő puskával is elláttak. 1942-ben a megmaradt járművek nagy részét átfegyverezték a 28 mm-es sPzB41 nehéz páncéltörő puskára, hogy növeljék tűzerejüket. Az SdKfz. 221-esekből 1935 és 1940 között 339 példány épült a Wesserhütte AG üzemében. Mivel hamar nyilvánvalóvá vált, hogy az SdKfz. 221-es fegyverzete nem biztosít kellő tűzerőt, ezért a járművet tovább fejlesztették. Ennek eredményeként született meg az utód, az SdKfz. 222.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Hossz: 4,80 m

  • Szélesség: 1,95 m

  • Magasság: 1,70 m

  • Súly: 4000 kg

  • Legénység: 2 fő

  • Fegyverzet: egy 7,92 mm-es MG 34 típusú géppuska, és egy 28 mm-es sPzB41 típusú páncéltörő puska (késői változat)
  • Motor: egy 75 LE-es Horch 3,5l típusú 8 hengeres benzinmotor

  • Sebesség: 90 km/h (úton)

  • Hatótáv: 320 km

  • Páncélzat: 8-14,5 mm

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk